vineri, 3 ianuarie 2014

La Masa unui Poet

cercul poeţilor neştiuţi

de Marius Iordachioaia 

Ucenicii Lui Îl rugau, zicând: Învăţătorule, mănâncă.
Iar El le-a zis: Eu am de mâncat o mâncare pe care voi nu o stiţi.
(IOAN 4, 32)

a venit un om şi s-a aşezat
la o masă goală.
când inima lui a terminat de mâncat
pustiul din odaie
un alt om a venit şi
s-a aşezat lângă el.

cînd inimile lor au terminat
de mâncat
pustiul de pe stradă
alţi oameni au intrat şi s-au adăugat
la masă.

când inimile comesenilor au terminat de mâncat
pustiul din oraş
toţi locuitorii au venit
şi s-au aşezat la masă...

oraşul a dipărut.
a rămas doar această Masă
care mănâncă în tăcere
pustiul
dintre oameni.... 

*** 


  Cititorii in stele


A ingaduit Dumnezeu
ca ortodocsii ultimilor veacuri
sa-I pipaie coasta, starpunsa,
precum orbii care 
inteleg lucrurile
doar cu alfabetul Braille
al psihologiei...

Dorit-am sa gasesc si eu
un cuvantator de Dumnezeu
care sa-mi vada launtrul in lumina
dar,
am gasit in jurul meu,
destul de multi 
cititori in stele care
se grabesc sa deschida
cartea
si sa ma diagnosticheze,
uitand sa-si mai deschida 
si inima,
si la Masa, cu mine, sa s-aseze.

Si cand n-am mai stiut 
unde sa-mi duc privirea,
cu fina-ntelepciune, Dumnezeu,
m-a miluit si mangaiat,
la Cina chair m-a invitat,
si foamea mea mi-a dat
s-o-mpart,
cu un P(p)oet...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu